V hudebním traileru o Marii Antoinettě hrají prim detaily rekvizit a kostýmů
S režisérem Miloslavem Bouškou, který vystupuje pod značkou reklamní agentury anamax, jsme si povídali o hudebním traileru nahlížejícím do života francouzské královny Marie Antoinetty. Prozradil nám, co je při organizaci velkého projektu nejdůležitější, a nakoukli jsme i do jeho amatérských začátků.
Můžete nám představit reklamní agenturu Anamax? Na co se specializuje?
Já osobně podnikám už od devadesátého roku, zatímco Anamax oficiálně funguje až od roku 2008. Anamax jsem založil kdysi ještě se svým synem, to jsme se zaměřovali hlavně na grafiku, focení a reklamu. Nyní pod hlavičkou Anamax vystupuji jen já sám. Od roku 2008 navíc natáčím i videa. Od osmdesátých let minulého století to je můj koníček, takže jsem si toto hobby pouze přidal k ostatním službám.
Hlavním pořadatelem traileru je Šáruš History Fashion. Jedná se o oboustrannou premiéru, nemáte z natáčení obavy?
Ano, máte pravdu. Jedná se o náš úplně první projekt. To znamená, že jde o srdcovou záležitost, kterou děláme s radostí. Nejnáročnější byly samotné dva natáčecí dny, kdy jsme se opravdu nezastavili. Nejdůležitější ze všeho je vše hezky natočit, aby vznikly hezké a kvalitní obrázky a kratší videa. Zbývá střih jednotlivých videí, ale to už je hračka. Jinak v minulosti už se Šáruš History Fashion párkrát pracoval, to se ale týkalo mých osobních projektů. Šáruš History Fashion mi tenkrát pomáhala s vytvořením kostýmů pro mé kamarády, takže je jasné, že mezi sebou máme výborný vztah. Vždy se jednalo o vzájemnou oboustrannou výpomoc, která funguje i v případě tohoto natáčení.
S hudební historizující kapelou Lucrezia Borgia jste v minulosti spolupracoval při natáčení jejich videoklipů. Jak se na spolupráci těšíte tentokrát?
Velmi, stejně jako na jiné projekty v minulosti. Ve skupině Lucrezia Borgia jsou skvělí lidé. S nimi jsem se myslím seznámil už v roce 2015 při natáčení klipu, to byla naše první spolupráce. Od té doby jich máme za sebou několik a jsou lepší a lepší. V současnosti budeme dokončovat jeden projekt, který má vyjít těsně před Vánoci s názvem Sedí Pánbůh pod jabloní.
Čím je specifický?
Klademe velký důraz na výtvarné prvky, zatímco u spolupráce na hudebních klipech se zaměřujeme více na hudbu samotnou. Konkrétně v tomto hudebním traileru je Lucrezia Borgia v záběru jen pár vteřin. To ale neznamená, že by hudba, kterou pro trailer nahráli, byla jiná. Naopak, hudba i scénář jsou jako vždy skvělé (smích).
Jaký máte vztah k rokoku? Chtěl byste se na den do bujarého období „pyšné Rakušanky“ teleportovat?
Žádné osobní preference k tomuto období nemám. Doba jako taková a samotné odívání, kterého se bravurně zhostila právě Šáruš History Fashion, jsou moc pěkné. Co se historie týče, nic si nepamatuji, měl jsem v dějepisu špatné známky (smích). Samozřejmě základní ponětí o této době mám, protože jsem si kdysi při zaměstnání dodělával střední uměleckořemeslnou školu.
Co je pro vás při natáčení hudebních videí zásadní?
V prvé řadě bych zmínil, že nejsem žádný odborník na natáčení videí. Je to především moje hobby, ve kterém se neustále zdokonaluji. Vždy jsem chtěl natáčet hudební klipy, a to se mi i splnilo. Vše jsem si za roky, co se tím živím, obkoukal a přetavuji to do praxe. V tomto projektu hraje prim záběr detailů věcí a rekvizit, protože těch je v záběrech hned několik. Dále kladu důraz na kostýmy a doplňky spjaté s odíváním, kterých je v hudebním traileru také nepřeberné množství.
Pobíhající rokokový kompars, členové z historizující kapely se svými hudebními nástroji, asistence chytající rekvizity a mnoho dalšího. Prozradíte čtenářům návod na to, jak se z toho všeho nezbláznit? Co vám osobně pomáhá k tomu vcítit se do atmosféry na place, aby se pouhá představa proměnila v realitu?
Alfou a omegou je pečlivá příprava už před samotným natáčením jednotlivých scén. Ani my jsme nezaháleli a vše si dopředu předpřipravili. Vše jsem měl nakreslené a zdokumentované. Také jsem měl vytisknutý časový harmonogram, takže potom už je jen potřeba se všeho držet a po jednotlivých krůčcích realizovat. A pokud se něco nepodaří, nedá se nic dělat. Nejde o život (smích). Náš tým byl složený z dobrovolníků, nejde o profesionály, takže i s tím je třeba počítat. Každý dělal to, co bylo v danou chvíli třeba. Nejdůležitější je si projekt užít.
Jaké další projekty reklamní agentura Anamax v nejbližší době chystá?
Zbývá nám jeden natáčení den s Lucrezií Borgiou. Jedná se o již zmíněný hudební klip s vánoční tematikou Sedí Pánbůh pod jabloní. Konkrétně budeme dotáčet poslední záběry s jablky. A jinak nechám na osudu, jestli mi do cesty pošle nějaké zajímavé projekty. Já se ničemu nebráním, natáčení mě baví. Takže jestli mi to okolnosti dovolí, budu ve své práci pokračovat i nadále.
anamax s.r.o.
Trtílkova 912/24, 612 00 Brno
ATELIER: Areál MBNS
Křižíkova 68f, 612 00 Brno
začal podnikat už v roce 1988 v drobných službách. Koníček v podobě focení a grafiky v roce 2008 přetavil do praxe a spolu se synem založil reklamní agenturu anamax, s.r.o. Miloslav Bouška spolupracoval s firmou POINT CZ, jednou z největších polygrafických společností na Moravě. V současnosti Miloslav pod hlavičkou značky anamax vystupuje sám. Miloslav jako osoba samostatně výdělečně činná se věnuje hlavně natáčení a stříhání hudebních videoklipů, ve kterých si rád pohrává s novými technologiemi jako je DRON. Od roku 2008 sponzoruje Světovou MISS neslyšících.