Nejmasovější scéna? Asi 250 komparzistů
Jakub Slabák vede jednu z největších mimopražských castingových agentur v Česku. Díky němu jsou filmoví tvůrci schopni zaplnit nejen plesy na zámcích, ale i vojenská bojiště nebo sirotčinec. V několika menších rolích se sám objevil před kamerou a jako produkční se podílel na natáčení dokumentárního filmu o hokejovém klubu Kometa Brno.
Už asi osm let hledáte pro filmaře lidi do komparzu. Jak jste se k této práci dostal?
Vlastně náhodou. Coby student jsem se sám účastnil natáčení jako komparzista. Získáváním kontaktů jsem se dostal k situaci, kdy na natáčení v Brně chyběla spousta lidí do davového komparzu v historickém filmu. Obsadil jsem tam tehdy kolegy a kamarády od šermu, larpu a divadla, a tak jsem se postupně dostal k nabídkám, zda nechci dělat v Brně casting.
Na natáčení kterých snímků se momentálně podílíte?
Na filmovém průmyslu se značně podepsal covid, řada projektů byla odložena nebo zrušena. Na Moravě se několik měsíců nenatáčelo. V poslední době jsme se podíleli na menším filmu Ledová trhlina z produkce FAMU, několika televizních pořadech a připravujeme spolupráci na sitcomu z produkce České televize.
Jaká byla nejmasovější filmová scéna, kterou vaše agentura pomáhala zajistit? Kolik se jí přibližně zúčastnilo komparzistů?
Několikrát jsme plnili diváky Mahenovo divadlo, kde se sešlo kolem 250 komparzistů. Bylo to jak pro české seriály, tak pro zahraniční filmy. Dále to jsou třeba plesy v pohádkách, tam se nám sešlo kolem stovky lidí a v neposlední řadě davové scény v minisérii Marie Terezie, kde bylo v těch největších kolem 150 komparzistů.
Můžete porovnat, v čem se liší spolupráce se zahraniční produkcí od té české?
Největší rozdíl je v rozpočtu. Natáčení zahraničních projektů má pomalejší tempo a je časově velmi náročné. Vyrovnává to však absolutně profesionální a organizovaný přístup, početný štáb a kvalitní zázemí.
V několika epizodních rolích jste se sám objevil před kamerou. Na které natáčení nejraději vzpomínáte?
Diváci mě mohli spatřit v řadě seriálů, historických filmů a několika televizních pořadech. Nejraději vzpomínám na norskou pohádku Cesta za vánoční hvězdou, kriminální seriál Labyrint, film Můj strýček Archimedes a na Marii Terezii.
Vaše agentura se často podílí na tvorbě historických snímků. Která historická období máte rád vy sám a proč?
Osobně jsem vždy obdivoval evropskou gotiku, kde mě nejvíce táhly hrady, zbraně, zbroje a dějinné události. V posledních letech však stále více doceňuji renesanční umění a architekturu.
Pixels Production s.r.o.
Výstaviště 1
603 00 Brno
www.pxpro.cz
Narodil se v roce 1987. Vystudoval obor Teorie a dějiny umění a kultury na Masarykově univerzitě. Pracuje jako vedoucí castingu v castingové agentuře Komparz Brno, která je zaštítěna agenturou Pixels Production. Dále pracuje jako fotograf, grafik a produkční.