Usnadňujeme firmám každodenní práci
Štěpán Musil začínal jako obchodní zástupce a už tehdy jej na práci nejvíce bavilo hledat způsoby, jak firmám pomoct nejvíce využít nabízený produkt nebo službu. Od pracovních začátků přes studium až po současnost. Co je Anabix CRM, jaký význam může pro firmy mít a jaká byla životní cesta Štěpána Musila?
Dlouho jste pracoval jako obchodní zástupce, pak jste úspěšně přesedlal do oblasti marketingu. Co vás motivovalo rozšířit si vzdělání, dokonce o magisterský titul?
Je to tak. Po střední škole jsem 20 let působil na pozici obchodního zástupce. Vystřídal jsem různé obory. Od prodeje elektrospotřebičů a domácích potřeb přes léčiva, potravinové doplňky, cukrovinky až po vzdělávání a dotace. Vždy mě nejvíce bavilo hledání způsobů, jak by mohla firma nabízený produkt nebo služby v praxi využít. A samozřejmě mě bavilo také zaškolování pracovníků firem. Co jsem však rád neměl, bylo aktivní oslovování firem. Oslovované firmy mnohdy společnost, kterou jsem zastupoval, vůbec neznaly.
V roce 2012 jsem se dostal ke kurzům online marketingu. Nadchlo mě hledání nových cest, například jak oslovit potenciální zájemce, aniž bych se jim musel vnucovat. Během následujících šesti let jsem si doplnil vysokoškolské vzdělání. Nejprve bakalářský obor mediální management na NC Collage v Brně a následně magisterský v oboru marketingová komunikace na UTB ve Zlíně. Začal jsem také spolupracovat se společností Anabix CRM, kde působím dodnes, aktuálně v pozici obchodního ředitele.
Anabix vyvíjí a provozuje vlastní CRM systém. Můžete tento systém i společnost jako takovou v kostce přiblížit našim čtenářům?
Anabix CRM je český online systém sloužící pro evidenci klientů a zakázek. Funguje na všech zařízeních (mobil, tablet, notebook, stolní počítač) a na všech operačních systémech přes libovolný internetový prohlížeč. Není tedy třeba nic stahovat, stačí si na webu založit účet.
Hlavní výhody systému jsou přehled na jedné stránce kontaktu o všech aktivitách, úkolech i zakázkách. Dále evidence všech odeslaných a přijatých e-mailů, které si vyměníte s
klientem z libovolné e-mailové adresy. Unikátní automatizace formou vystavování automatických úkolů, přeřazování kontaktů mezi seznamy, tvorby obchodních případů, zápisu do libovolného pole nebo hlídání neaktivity nad kontakty a v neposlední řadě tvorby webových formulářů a dotazníků přímo v systému pro sběr nových zájemců a získávání zpětné vazby od stávajících klientů či partnerů.
Z jakých oblastí se převážně rekrutují vaši zákazníci?
Nejčastějším klientem jsou podnikatelé a firmy z oblasti služeb. Jsou to například obory finance, reality, vzdělávání či marketing, dále firmy zajištující servis či obchod včetně MLM sítí a neziskových organizací. Na našich webových stránkách najdete výhody systému pro jednotlivé obory. Klienty máme z celé ČR a Slovenska, jak říkáme: od Karlových Varů po Košice. Protože Anabix CRM využívají i firmy s pobočkami v zahraničí, lze nastavit prostředí systému nejen v češtině, ale i v angličtině.
Jaký je podíl mezi vámi oslovenými klienty a těmi, kteří si k vám najdou cestu sami? Jakým způsobem vlastně klienty hledáte?
Preferuji oslovování klientů nenátlakovou cestou. Způsobů, jak se o nás potenciální zájemci dozvědí, je celá řada. Doporučení od stávajících zákazníků a partnerů, placená i neplacená publikace PR článků, aktivita na sociálních sítí Facebook a LinkedIn a pak také účast na konferencích a veletrzích. Za zmínku stojí také naše členství v podnikatelském klubu. Telefonicky, e-mailem či osobně komunikujeme většinou až v okamžiku, kdy si u nás zájemce založí testovací účet. Ten je možné si na 30 dní zřídit zdarma.
Ví se o vás, že máte velmi rád filmy. Preferujete české, nebo zahraniční? Máte pro čtenáře KULTu nějaký filmový tip?
Nemohu říct, že bych preferoval filmy z určité země. Již dlouho je můj nejoblíbenější herec Kurt Russell. Pokud bych měl vybrat tři jeho filmy, které mám nejraději, pak jsou to Přes palubu, Hvězdná brána a Hokejový zázrak. Z žánrů mám oblíbené fantasy filmy a seriály a jsem také fanoušek filmů, které úplně nezapadají do běžných trendů, jako jsou například Pozemšťan, Vynález, Nádherná Zelená nebo novější K zemi hleď!
Dalším vaším koníčkem jsou fantasy knihy. Čím vás tento druh literatury oslovil? Kteří autoři vám nejvíc imponují?
Už jako kluk jsem byl veden ke čtení. Můj otec pracoval na pozici ředitele knihovny a já o prázdninách chodil do práce s ním. Čas jsem trávil nejradši ve velkém podzemním skladu plném knížek. Tam jsem přečetl všechny knihy Jaroslava Foglara, Julese Verna a mnohé další. Později jsem si zamiloval dílo J. R. R. Tolkiena a pustil se do čtení fantasy. Ke čtení tohoto typu literatury jsem inspiroval i naše dvě děti. Doma tak máme série Odkaz Dračích jezdců od Christophera Paoliniho, Hraničářův učeň a Bratrstvo od Johna Flanagana, samozřejmě Harryho Pottera a třeba i ságu Píseň ledu a ohně od George R. R. Martina. Z českých autorů se u nás těší oblibě série Prašina od Vojtěcha Matochy nebo Písečníci od Václava Dvořáka.
Anabix CRM
Pomáhá podnikatelům a firmám s tvorbou marketingové a prodejní strategie s využitím segmentace zákazníků a komunikačních map, je obchodním ředitelem Anabix CRM a spolupracovníkem i moderátorem podnikatelského klubu Smart Network.