Co trápí rodiče bystrých a nadaných žáků? Víme to, a umíme s tím pracovat.
„Zajímá se o algoritmy.“ – „Vše mu musí dávat smysl.“ – „Od tří let se učí anglicky.“ – „Někdy neznám odpověď na jeho zvídavé otázky.“ Mít bystré či nadané dítě je dar, který bývá často vykoupený nejistotou rodičů při hledání vhodné školy.
„V naší škole se často setkáváme s rodiči, kteří o vzdělávání svých dětí přemýšlí již od jejich narození. Hledají prvotřídní školu, která bude jejich dětem rozumět a najde cestu, jak je dále rozvíjet,“ uvedla ředitelka brněnské Základní školy Didaktis Andrea Kalusová. Není náhodou, že se rodiče obracejí právě na ZŠ Didaktis. Pro rozvoj i udržení intelektového nadání žáků využívá nejmodernější pedagogické metody, spolupracuje s renomovanými společnostmi a klade velký důraz na rovnováhu mezi rozvojem vědomostí a rozkvětem osobnosti žáka.
„Naší snahou je poskytnout dětem dostatek prostoru pro bádání, hledání, překonávání překážek i vystupování z komfortní zóny,“ vysvětlila Kalusová. V tom pedagogům napomáhá sestavování individuálních rozvojových plánů žáka.
Často se pak stává, že žáci stejného ročníku mají nastaveny cíle různé obtížnosti, tak aby se posouvali na své osobní maximum. Velmi dobrých výsledků pak dosahují jak v běžných předmětech, tak v anglickém jazyce, který se zde učí od první třídy. Angličtina prostupuje i výchovné předměty a mimoškolní aktivity. Samozřejmostí je práce v centrech, samostatná práce na projektech, sebehodnocení, gradované úlohy i formativní způsoby hodnocení. Každé dítě si zaslouží růst a vzdělávat se – a cítit se při tom dobře a bezpečně. V ZŠ Didaktis se práci s nadanými dětmi věnujeme již od roku 2014, a víme jak na to.
Bližší informace naleznete na webu Základní školy Didaktis