Hodinky jako symbol stylu a strategie úspěchu
Zdeněk Klusák, zakladatel úspěšného e-shopu s hodinkami Noble Time, popisuje svou cestu k podnikání, počínaje rychlým spuštěním e-shopu. Je přesvědčený o tom, že zvýšení hodnoty zákazníkům je mnohem efektivnější strategie než slevová politika.
Jak lze využít hodinky jako módní doplněk?
Hodinky pro mě nejsou jen praktickým nástrojem na měření času, ale také klíčovým módním doplňkem, který dokáže oživit každý můj outfit. Věřím, že správně vybrané hodinky mohou podtrhnout můj osobní styl a dodat mi jedinečnost. Preferuji hodinky, které se hodí k více příležitostem – od ležérních po formální. Například při casual outfitu rád sáhnu po hodinkách s koženým řemínkem, které přidají outfitu na eleganci, zatímco pro sportovnější vzhled preferuji hodinky s gumovým nebo nerezovým řemínkem, které jsou odolnější, a přitom stále stylové. Kromě toho si hraji s barvami a materiály, abych hodinky sladil s ostatními doplňky, jako jsou manžetové knoflíčky, pásek nebo brýle.
Jak v praxi aplikujete myšlenku, že zvýšení hodnoty je opakem slevy, a můžete popsat příklad, kdy tato strategie vedla k úspěchu?
Osvojil jsem si myšlenku, že zvýšení hodnoty je skutečně opakem slevy, a toto přesvědčení se stalo základem mého podnikatelského přístupu. Místo aby moje marketingové strategie závisely na neustálém snižování cen, zaměřuji se na to, co můžu zákazníkům nabídnout navíc. Toto učím i své klienty a zavádím to do jejich marketingových strategií. V důsledku toho jsem zaznamenal značný nárůst opakovaných nákupů a zlepšení zákaznické loajality
Co bylo vaší hlavní motivací a výzvou při rychlém spuštění byznysu s hodinkami a jak se vám podařilo dosáhnout funkčního e-shopu za pouhé tři týdny?
Těch motivací bylo víc. Na prvním místě byla příležitost. Narazil jsem na dodavatele, s nímž mi spolupráce dávala smysl. Ve chvíli, kdy jsem měl produkty v zásadě na dosah ruky, jsem začal přemýšlet, jak byznys rozjet. Mojí výhodou bylo, že s podnikáním i digitálním marketingem mám letité zkušenosti. Vyzkoušel jsem si založení firmy on-line a musím říct, že to bylo vlastně docela příjemné. Vyplnění formuláře, domluva s notářem na termínu webcallu, pak dvě hodinky on-line a IČO bylo na světě. Kooperace se státem byla vlastně to nejrychlejší v celém procesu, což mě upřímně udivilo. Finální domluvy s dalšími dodavateli, s platební bránou atd., byly mnohem náročnější a celý ten proces protáhly a zdržely o dobré dva týdny.
Kam byste chtěl e-shop posunout a co vás v nejbližší době čeká?
Mít „další e-shop v řadě“ je samozřejmě nesmysl. Je potřeba se odlišit, specializovat. Představa je taková, že chci hledat české výrobce hodinek a nabízet především jejich tvorbu. Vyjma fandů do hodinek moc lidí české značky nezná, a to bych rád změnil. Samozřejmě to není jen o sortimentu, ale do značné míry i o nabízených službách a značce jako takové, takže mě na ní čeká velké množství práce. Už před lety jsem si vytvořil poměrně sofistikovaný systém tvorby značky a vyladil jej na celé řadě více či méně známých brandů, takže to bude velmi příjemný a zábavný proces.
(1983) je odborník s více než 25 lety zkušeností v oblasti programování, vývoje webů, informačních systémů a digitálních produktů. Jako nezávislý marketingový analytik a konzultant se specializuje na optimalizaci marketingových procesů a on-line podnikání. Jeho portfolio zahrnuje stovky úspěšných projektů, včetně e-shopu s luxusními hodinkami a vedení coworkingového centra.