Chatbot Kanbu.ai zvládne poradit desítkám tisíc zákazníků
Vyvíjet vlastního chatbota se mu zdálo zbytečné, teď jeho Kanbu.ai pomáhá zákazníkům ve všech ohledech. Jakub Kubišta z firmy Utima.cz v rozhovoru přibližuje pozitiva i negativa umělé inteligence a zve na konferenci Pravidla se změnila. „V rámci AI se situace mění v řádů týdnů,“ upozorňuje.
Jak vznikl koncept Kanbu.ai a jakým způsobem využíváte umělou inteligenci k řešení problémů svých klientů?
Komerční společnosti usilují o co nejvyšší kvalitu služeb, a k tomu patří i správné, včasné a autentické odpovědi na dotazy zákazníků. Často se ale stává, že zaměstnanci odpovídají špatně, s dlouhou prodlevou nebo dokonce vůbec. My jsme původně podnikatele s těmito problémy posílali za různými ověřenými partnery, kteří již nabízeli řešení v podobě chatbotů. Říkali jsme si, že přeci nebudeme tvořit dalšího chatbota, když jich je tu v nabídce už nespočet.
Zákazníci však stále nebyli zcela spokojeni. Nakonec jsme se rozhodli, že na jejich datech natrénujeme generativního AI chatbota. Následně jsme chatboty začali trénovat na datech nejen z webu, ale i API feedů či dokumentů. Naši klienti si můžou chatbota umístit na libovolný počet webů, komunikovat v libovolném jazyce s desítkami tisíc zákazníků, přepínat mezi AI a fyzickým operátorem, nastavit si firemní vizuál i tón hlasu. Dnes už jen chatbota Kanbu.ai rozšiřujeme o další integrace a vyšší míru automatizace.
Jaké inovace v oblasti chatbotů a AI webů vnímáte jako nejdůležitější pro nadcházející roky?
Inovace se odvíjí od předních AI modelů jako je očekávané GTP-5, nové verze Llama, produktové nádstavby jako je Microsoft Copilot a jiné. Pro ilustraci, ve veřejném sektoru dochází k radikálním inovacím v průběhu několika let, ve specializovaných komerčních sektorech je to otázka měsíců a u AI dochází k velkému pokroku v rámci týdnů. Co se týče chatbotů, je možné, že tradiční prezentační weby firem nahradí prosté vstupní pole, jaké má například Google, které bude schopno provést libovolný požadavek, ať už půjde o dotaz ohledně produktu, zobrazení mapy s navigací k pobočce nebo i přímý nákup.
V jakých oblastech grafického designu AI nenaplňuje očekávání a jakým výzvám při jejím využívání čelíte?
AI už dnes umí vygenerovat celý web i s obrázky a texty, jiný AI nástroj vám pro změnu umí vymyslet název firmy a rovnou vám i navrhne logo. Je to levné a rychlé, ale originalita a nápad se objeví jen výjimečně. Stačí vám to? Na to si musí každý uživatel odpovědět sám. K výzvám patří prevence nadužívání AI. Když nenavrhujete věci u stolu s papírem a tužkou, váš mozek leniví.
Plánujete v rámci konference Pravidla se změnila nebo Dny AI – AI4All představit nějaké nové technologie nebo projekty?
Říjen a listopad jsou obvykle měsíce plné technických konferencí, takže ať už chcete AI začít používat nebo si rozšířit své dosavadní povědomí o ní, určitě doporučujeme se této příležitosti chopit. My na těchto akcích dbáme především o předávání zkušeností, snažíme se to pojmout trochu zábavnější formou, než abychom jen odříkávali informace, které jsou pro většinu posluchačů velmi abstraktní.
Je zakladatel a CEO agentury Utima.cz, která se zabývá vývojem software na míru. Před podnikáním prošel desetiletou praxí od programátora po management významných nadnárodních projektů. Vášeň pro startupy a AI měl ještě předtím, než to bylo populární. Jeho vizí je vytvořit portfolio produktů, jako je Kanbu.ai, které mají vysoký dopad na společnost.