Malý princ hýří nápady, myšlenky knihy však nepředá
Divadelní recenze na muzikál Malý princ
Malý princ, muzikál v režii Šimona Cabana, opět vyprodal sál Divadla Bolka Polívky. Čím tato poetická inscenace nejvíce zaujme? A podařilo se vystihnout ducha slavné předlohy? Autoři si vytyčili nelehký úkol a uspěli jen částečně.
Již první pohled na scénu napovídá, že tato adaptace bude hýřit originálními nápady a různorodými rekvizitami. Křehká růže ztvárněná pomocí zlatavé fólie a větráku. Domýšlivý král zhmotněný díky neobvyklé kombinaci stínohry a projekce. Malý princ šplhající po nebeském dómu. To všechno jsou obrazy, které se vám vryjí do paměti. Silnou stránkou inscenace je také skvělý herecký i pěvecký výkon Jana Ciny, jehož malý princ je zároveň melancholický i dětsky naivní. Bohužel je třeba říct, že jako celek dílo příliš nefunguje a divák neznalý předlohy se může v ději snadno ztrácet. Také tempo je značně nevyrovnané.
Některé pasáže příběhu jsou uspěchaně přeskočeny bez patřičné pointy, například známá scéna s beránkem. Naopak jiné, třeba setkání malého prince s opilcem, jsou neúměrně natahované. Právě kvůli pomalejšímu tempu není inscenace příliš vhodná pro dětského diváka.
Malý princ Antoina de Saint-Exupéryho je zrcadlem nesmyslného světa dospělých, kteří dávno zapomněli, co má v životě skutečnou cenu. Myšlenky předlohy i její emocionální hloubku se na jeviště přenést nepodařilo a přes všechnu originalitu a skvělý Cinův výkon je jen poetickou ilustrací, která ve vás vyvolá touhu znovu sáhnout po legendární knize.
Další představení v místě
Máte předplaceno?
Další číslo vám neunikne – magazín KULTINO* vám 4x do roka doneseme až pod nos do vaší poštovní a e-mailové schránky.
A k tomu navíc volné vstupenky, extra bonusy a další rozmazlování našich podporovatelů.