Příchod Godota v Mahenově divadle
Činohra Národního divadla Brno uvádí absurdní tragikomedii, která tematizuje beznadějné hledání smyslu života a trpce nám připomíná, jak podobný je dnešní svět poválečnému zděšení z hrůz holokaustu a jaderné bomby. V premiéře v pátek 24. února v Mahenově divadle.
Vladimír a Estragon – dva tuláci a klauni, kteří sedí pod stromem a čekají na příchod někoho jménem Godot. Jméno příchozího je ovšem to jediné, co vědí s jistotou. Neví ani, zda čekají na správném místě, ve správný den či čas.
Režisér pražského Národního divadla Michal Vajdička si zvolil pro nové nastudování překlad Patrika Ouředníka. S významným slovenským scénickým výtvarníkem Pavolem Andraškem vytvořil magický zacyklený a nekonečný prostor, z něhož takřka není úniku. Kostýmy navrhla oceňovaná Katarína Hollá, mj. držitelka Českého lva za kostýmy ve filmu Hořící keř.
Na jevišti se sejdou čtyři velké herecké osobnosti Mahenovy činohry. Petr Kubes a Michal Bumbálek tvoří dvojici tuláků a čekatelů na onoho Godota. Tomáš Šulaj v roli Pozza, nadutého a do sebe zahleděného pána, tyranizuje svého sluhu Luckyho, Vojtu Blahutu.
Činohra Národního divadla Brno uvádí Čekání na Godota již podruhé. V únoru před 53 lety měl premiéru Godot v režii Jaromíra Vavroše.